Бастауыш сынып
Атайбекова Бибигуль Мукановна, М.Зверев . Суықторғай

М.Зверев . Суықторғай

Мақала авторы: Атайбекова Бибигуль Мукановна
Жұмыс орны: Алматы облысы Ұйғыр ауданы Ғ.Садвакасов атындағы Үлкен Ақсу орта мектебі
Лауазымы: Бастауыш сынып мұғалімі
Порталға жариялану мерзімі: 20.01.2018


Пәні:әдебиеттік оқу Уақыты: Кабинет: Мұғалім:Атайбекова.Б
Сабақтың атауы М.Зверев .    Суықторғай
Мақсаты:

 

 

Күтілетін нәтиже:

Әдіс-тәсілдер:

Көрнекілігі:

Түрі:

Пәнаралық байланыс

Әңгімені  мәнерлеп, қатесіз   дұрыс  оқуға  және мазмұнын  түсіндіру.Құстар жайлы, соның ішінде суықторғай жайлы мағлұмат беру.

Мәтінді оқи отыра  табиғатты сүюге, аң-құсқа  қамқорлық жасап күтуге  баулу.

Топпен жұмыстанады. Сөйлеу тілі дамиды. Ізденуге ұмтылады. Автор туралы мәліметті біледі.Өз ойын еркін жеткізе алады.

Сто , топпен, жұппен, джиксо, сұрақ-жауап,  серпілген сауал,түртіп алу,эссе .

Қыстың суреті , құстардың суреті.

Жаңа сабақ

Дүниетану, музыка.

Психологиялық ахуал

 

 

 

Үй тапсырмасы:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар сынып ішінде ары-бері жүріп,бір-бірімен қол беріп ,сәлемдеседі.қазақша,орысша ,ағылшынша.

Құстардын суретін таңдау арқылы уш топқа бөлінеді

І топ   Қырандар,  ІІ топ Сұңқар , ІІІ топ  Лашын

Ұрандары:

Ж.Жұмаханов Ақ боран.

Оқушылар бөлім бойынша салып келген суреттерін әңгімелеп береді.

І. бөлім Қасымның ауылы.

ІІ. бөлім Қасымның ақ боранмен арпалысуы.

ІІІ. бөлім Қасымның атының белгі беруі.

«Серпілген сауал» әдісі

1.Әңгіменің басында қыстың қатал мінезі қалай берілген?

2.Қасымның боранда адасып қалмауына не көмектесті?

3. Жерге құлағын тосқан кезде Қасым не естіді?

4. Қасымның аты қандай белгі берді?

5. Автор боранды қандай боран дейді? Оның себебі недеп ойлайсың?

6. Қасымның жолда келе жатқан кездегі ішкі ойын айтып бер.

7. Әңгімеден Қасымның қандай бала екенін аңғаруға бола ма?

8. Кейіптеу деген не?

9. Қасымның орнында сен болсаң не істер едің?

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.

 

Топқа бөліну.

 

Ауызша мадактау

 

 

 

 

Бағалау.

 

 

 

 

 

Бағалау.

 

 

 

 

 

Қызығушылығын ояту  Сурет бойынша  әңгіме.   Дене тұрқы 16 см, салмағы 32 – 34 г; төбесі, қанаты, құйрығы қара, мойнының үсті мен арқасы сұрғылт, бауыры  қызғылт болады. Ағаш басына ұялап, бір жазда екі  рет балапан шығарады. Олар 15 – 16 күнде ұядан ұшады. Ол ұсақ жәндіктердіағаш тұқымын, бүршігін, жас жапырағын жейді. Үні әуезді, сондықтан оны үйде де ұстайды.[
3. Ой шақыру

-Әңгімеміз   сонымен  не туралы болды?

1. Қыс дегенде ойларыңа не түседі? (асссоция   құру)

Қыс- қолғап,боран,пима,шаңғы,қырау,аяз.

2. Егер сен  қыс болсаң не  істер едің? (балалардың  пікірлерін  тыңдау)

                                             4. Сөзжұмбақ  шешу

А) Ұзатылған қыз киетін үшкіл бас киім.   (сәукеле)

Ә) Қыста терезені   не басып қалады?           (қырау)

Б) «Ақ боран» әңгімесіндегі   басты  кейіпкер кім?  (Қасым)

В) Талдың   басында, желі бар қасында

Там тұр саялы, достарға аялы        (құс ұясы)

Г) Егістік жердің тақта-тақта етіп , жал топырақпен бөліп қойған бөлшегі (атыз)

Д) Қасымның   фамилиясы   (Тілеукенов)

Ж) Қасым қайда жатып  оқыды?

З) Қара түсті қарқылдақ,Ұшып қалып  жалпылдап

Қоқыстарды шоқиды  Жеміздейді  там-тұмдап             (қарға)

Л) Түнде жортады,жарықтан қорқады          (жарғанат)

М) Аспанда не бар? (ай)

 

 

С ә у к е л е
қ ы р а У
қ а с Ы м
Қ ұ с ұ я с ы
а Т ы з
т і л е у к е н О в
и н т е Р н а т
қ а р Ғ а
ж А р қ а н а т
а й

Сонымен қандай сөз шықты?

Ендеше біз бүгін  қазақстандық  жазушысы  М.Зверевтің    «Суықторғай» әңгімесімен  танысамыз.

 Сабағымызға қандай мақсат қоямыз?

Зверев Максим Дмитриевич(1896 – 1996,) – Қазақстанның халық жазушысы. Ал енді осы құстардың пайдасы бар ма? Болса қандай?

-Олар ағаштағы, жердегі зиянды құрттарды жейді.

Құстар табиғатқа сән береді.Олардың сазды әуені табиғатты құлпыртып адамның көңіл-күйіне әсер етеді. Құстардың жылы жаққа ұшып кететіні, қыстап қалып қоятыны болады. Соның ішіндегі Суықторғай қыстап қалатын құстарға жатады. Біз осы қалып қоятын құстарға көмек жасауымыз

Құстардың түрлері өте көп.
Қазақстанда құстардың 480 түрі бар екен.
-Ал енді осы құстардың  пайдасы бар ма? Болса қандай

Оқулықпен жұмыс.түсініп, іштей, тізбектей оқу.

Таныс емес сөздердің астын сызу ,түртіп алу әдісі.

Мәтінмен жұмыс . «Джигсо» әдісі

Дәптермен жұмыс.Күн ретін жазу.

Сөздік жұмыс : Бедері- ізі,белгісі.

түртіп алу әдісі.

 

Сергіту сәті Құстар әні.

Жаз өмірін, мәз өмірін қысқартып
Бара жатыр, бара жатыр құс қайтып
Зымырайды менің бала кезімдей
Бір жалт етіп өте шыққан сезімдей

Ой тастау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жинақтау

 1.Мәтін қандай үлгіде жазылған деп ойлайсың ?

(хабарлау ма, сипаттау ма, дәлелдеу ме)?

— Суықторғайды тауып алған кісі оны қайда алып келді?

— «Аш өзегіне түсіп кетпесін» деген сөздің мән-мағынасын қалай түсінесің?

2. Сызбаны толықтыр.

көздері                                қорқыныш тұнып тұр.

жүрегі                                тулап алақанына ап-анық сезілді

денесі                                    қызғылт түсті, ұзын құйрық, салмақсыз нәрсе сияқты.

— Баланың орнында сен болсаң не істер едің?

— Торғайдың дәнді жеп болғаннан кейінгі әрекетін

сипатта. ( Рахаттанғаны сондай, …). (Оқушыларды тыңдау).

Әңгіменің идеясы:Табиғатты сүюге. Ондағы аң-құстарға қамқорлық жасауға үйретіп отыр.

І топ. Қырандар тобы: құстар туралы мақал-мәтел айту.

ІІ топ. Сұңқарлар тобы: Қыстап қалатын құстарды топтастыру.

ІІІ топ Лашын тобы «Құстар біздің досымыз» эссе жазу

«Ақылдың алты қалпақ» әдісі .

Үйге тапсырма Құстар мәліметтер жинақтау,оқып келуге. Күнделіктеріне жазып беремін
Бағалау Топ басшылары баға шығарып, жеңген топтарды мадақтау.

 

Бағалау парақшасын толтырады.
Кері байланыс Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады

Join The Discussion