Биология
Арзығұлова Гүлмереке Меңдіғалиқызы, Саңырауқұлақтар

Саңырауқұлақтар

Мақала авторы: Арзығұлова Гүлмереке Меңдіғалиқызы
Жұмыс орны: «Қызыл ту негізгі мектебі»мм
Лауазымы: Биология пәнінің мұғалімі
Порталға жариялану мерзімі: 28.03.2017


І .Сабақтың тақырыбы: Саңырауқұлақтар
ІІ .Сабақтың мақсаты:
а) Оқушыларға саңырауқұлақтар туралы жалпы мағлұмат беру.
б) Дамытушылығы: Оқушыларға жеуге жарамды және улы саңырауқұлақтар туралы түсінік
бере отырып, білімге құштарлығын, ойлау қабілетін дамыту.
в) Оқушыларды саңырауқұлақтардың көптүрлілігі жайлы білуге және түрлерін ажырата
білуге тәрбиелеу.
ІІІ. Сабақтың типі: Жаңа сабақты меңгерту
ІҮ .Сабақтың түрі:дәстүрден тыс
Ү .Оқытудың әдісі: сөздік, сұрақ – жауап, баяндау
ҮІ. Көрнекілігі: интерактивті тақта,саңырауқұлақтардың суреті
ҮІІ. Сабақ барысы: а) Ұйымдастыру.
б) Үй тапсырмасын сұрау
1.Мәдени өсімдіктер дегеніміз не?
2.Өздерің тұратын жердегі мәдени өсімдіктерді ата?
3.Дәрілік өсімдіктердің маңызы туралы не білесіңдер?
4.Селекционер дегеніміз кім?
5.Өздерің тұратын жердегі дәрілік өсімдіктерді ата?
ҮІІІ. Жаңа сабақ
Сөзжұмбақ шешу
1.Бақшадан жер қазып,
Жиып алдым жез қазық.
2.Секектеп бір тұрмайды,
Өреден құрт ұрлайды .
3.Желден қатты сасады,
Томпалаңдап қашады.
4. Басы доғал ,мұрты бар,
Аузы апандай ұрты бар,
Түрі китке ұқсайды.
5.Имек тұмсық алғыр құс.
6.Ортасында қазығы,
Бұтағында азығы.
7.Су бетін сызып,Ақ құман жүр жүзіп.
8.Жер қопарғыш тісімен,
Сескенесің түрінен.
9.Төбесінде қу бұтақ
Алар екен кім бұтап?
10.Жол үстінде егіз өрім,
Қамшы жатыр сегіз өрім.
11.Күміспенен апталған, Теңгемен қапталған.
12.Ауық-ауық адам салып, Өңеш керген айқайы бар Қызыл бұжыр айдары бар,
Қоқиланған айбары бар.

Саңырауқұлақтың құрылысы

Қалпақша
Түбіртек жіпшумақ

Саңырауқұлақтар

Паразитті Сапрофитті

қастауыш қаракүйе жеуге жарамды, зең,ашытқы
улы саңырауқұлақтар

Саңырауқұлақтың түрлерінің суреті көрсетіледі.

ІХ. .Дамыту
Тіршілік жағдайлары
Керекті сөздер: Жарық ,көмірқышқыл газы,оттегі,ылғал,минералды тұздар.

Жасыл өсімдіктер Саңырауқұлақтар
1. 1.
2. 2.
3. 3.
4. 4.
5. 5.

Жергілікті жерде өсетін улы және усыз саңырауқұлақтарды жинап,ұқсастық және айырмашылық белгілерін кестеге толтырыңдар.

Саңырауқұлақтың
аты Алынған жері Жемісті денесінің түсі Белдеуше сақинасы (бар ма,жоқ па?)Улы ма,усыз ба?

Биологиялық диктант
Саңырауқұлақтарды зерттейтін ғылымды…(микология) дейді.Екі ағзада да селбесуді…(симбиоз) дейді.
Әрбір жасуша…(тірі) ағза. Тек құрылысын микроскоппен ғана көруге болатын саңырауқұлақтар…(зең саңырауқұлақтары)деп аталады.Тірі ағзаларда және өсімдіктердің тірі жасушаларының органикалық заттарымен қоректенетін саңырауқұлақтар …(паразит),өлі ағзаларда тіршілік ететін саңырауқұлақтар…(сапрофитті)…(хлорофилі) болмағандықтан саңырауқұлақтар органикалық зат түзе алмайды.

Тест
1.Саңырауқұлақтар қоректенеді:
а)фотосинтез үрдісінің қатысында;ә)дайын органикалық заттармен;б)тек тағамдағы қоректік заттармен.
2 .Саңырауқұлақтар фотосинтез үрдісіне қатыспайды.Себебі:
а)олар топырақта тіршілік етеді;
ә)хлорофилл дәндері болмайды;б)тірі ағзаларда тіршілік етеді.
3.Саңырауқұлақтар көбейеді:
а)спорамен;ә)тұқыммен;б)сабақпен.
4.Жеуге жарамды саңырауқұлақтар:
а)қозықұйрық;ә)түлкіжем;б)жалған түбіртек.
5.Паразит саңырауқұлақтар:а)тамақ үстінде өсіп шығады;ә)әр түрлі тірі ағзалар денесінде өсіп шығады;б)дайын органикалық заттармен қоректенеді.
Жауабы: 1ә; 2ә;3а;4а;5ә.
Х.Бекіту

ХІ.Бағалау
ХІІ. Үйге: §50

Join The Discussion