Тарих
Мұратханова Арай Мұратханқызы, XVIII ғасырдың басындағы Қазақ хандығының ішкі, сыртқы саяси жағдайы

XVIII ғасырдың басындағы Қазақ хандығының ішкі, сыртқы саяси жағдайы

Мақала авторы: Мұратханова Арай Мұратханқызы
Жұмыс орны: «М.В.Ломоносов атындағы орта мектебі» КММ
Лауазымы: Мұғалім
Порталға жариялану мерзімі: 22.03.2016


Тақырыбы:XVIII ғасырдың басындағы Қазақ хандығының ішкі, сыртқы саяси жағдайы.

Сыныбы: 10«Б»

Күні: 4.03.2016ж

Мақсаты: Қазақ хандығының XVIII ғасырдың басындағы ішкі, сыртқы саяси жағдайын түсіндіру. Жоңғарларға қарсы соғысындағы қазақ халқының ерлік күресін сипаттай отырып, жеңісін көрсетіп оқушылардың бойына күш жігер беріп,оларды елін,жерін сүйетін патриотты азамат болуға тәрбиелеу.

СТО технологиясының стратегияларын(Қоржындағы сұрақ,тұжырымдама картасы, «дайындал назар сал оқы» «кір жайатын жіп»қолдана отырып оқушыларды өз бетімен білім алуға,сыни тұрғыда ойлауға үйрету,оқушыларды сабақ бойынша кері байланыс беруге өзін-өзі бағалауға баулу.

Сабақ түрі :Жаңа форматтағы сабақ.

Сабақ типі:Аралас сабақ

Қолданатын әдіс –тәсілдер:Сәлемдесу. Топқа бөлу,бейнетүсірілім көру.есеп шығару

Қолданатын стратегиялар СТО (Қоржынға сұрақ салу.Тұжырымдама картасы.Дайындал,назар сал,оқы.Кір жайатын жіп,жылдарды сөйлету)

Пән аралық байланыс:Математика,ағылшын,орыс тілі.

Ресурстар:Оқулық 10-сынып,А-3,түрлі түсті маркер,стикер,бағалау парағы,суреттер,проектор,экран,жіп,қысқыш, бұлт,күн

 

 

 

Р/С Кезеңдер Уақыт Әдіс-тәсіл Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Күтілетін нәтиже Табыс критерииі
І Уйымдастыру   1 Сәлемдесу Түгендеу

 

 

2 Топқа бөлу

Топ ережесін қайталау.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 «Шаттық шеңбері»

 

 

 

Сәлемдеседі,көңіл күйлерін сұрайды.

 

 

Әріптерді алу арқылы бөлу.                                                                                                                                                                                                        3топқа (аманат,сұлтан,тархан)

.

 

 

 

 

 

 

 

Топ арасында бір-біріне  тарихи тілмен тілек айтуды ұсынады.

 

Бағалау парағын таратады.

 

1.Оқушы мұғалімді қарсы алады.

 

2.Алған әріптеріне сәйкес

 Аманат,сұлтан,тархан  сөздерін құру арқылы топқа бөлінеді.

3.Сөздердің мәнін ашады.

Аманат-кепілге берілген адам.

Тархан- айрықша артықшылықтары бар,сый құрметке бөленген адам

Сұлтан-шынғысханның ұрпақтары,төрелер.билеуші,әмірші.

 

Бір-біріне жылы лебіздерін тарихи тілмен білдіреді.

Психологиялық жағымды ахуал туады.

 

Терминдерді еске түсіріп,топқа бөлінеді.

 

Сөздердің мәнін ашады.

 

 

 

 

 

 

 

 
  Ой қозғау   Есеп шығару Есепті экраннан көрсету. Есептің мәнін 3 тілде сурау. (яғни жылдарды)

1.Амалды орында

50-7(11-10) =1723

2.Радиусы 275см-ге тең шеңбердің ұзындығын есепте.Шешуі.

 С= 2 ПR

С=2*3,14*275см =1727

 

3 Оқушы ҰБТға дайындық кезінде 863 есеп шығарды.Бұл кітаптағы есептердің 50% құрайды.Оқулықта қкнша есеп бар еді?

863 есеп         50%

                /

Х есеп           100%

Мәні 1726есеп бар

 

 

Осы есептің мәні бізге есімізге қандай тарихи оқиғаны еске түсіреді?

 

Есепті топтаса отырып шығарып мәнін табу.

Тарихи оқиғаны айту.

Осы жылдарды 3тілде (қазақ,орыс, ағылшын )тілінде айту.

Өтіп кеткен  тақырыпты еске түсіру.  
 

 

 

Негізгі Бөлім

 

Жаңа сабақ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

1.Бейне түсірілім көру.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Топқа тапсырма.

Мәтінді оқу,түсіну, қоржынға сұрақ

2 жіңішке,1жуан сұрақ дайындау

 

 

 

 

 

 

 

3Дайындал, назар сал,оқы кезеңі.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Қоржындағы сұрақты талдау 1-топтың сұрағын—2 топ,2—3топ,3—1топ

 

 

 

 

1Бейне түсірілімдегі ән туралы не ойлайсыздар?

 Қандай оқиғаға желісі айтылып тұр?

 

 

 

 

 

 

Тапсырма беру.

1 топ-«Ақтабан шұбырынды,Алқакөл сұлама» (1723-1727ж)

2 топ-Састөбе  құрылтайы.

3 топ- Төле бимен Абылай

 

 

 

 

 

 

Устелге әр түрлі суреттерді қою

 

 

 

 

 

 

 

 

Қоржындағы сұрақтарды үлестіру.

 

 

 

 

 

 

 

«Елім-ай» атты зарлы жыр оның мәтіні мен әуенін ақын,әрі жауынгер Қожаберген жырау шығарған деп те айтылады.

 

 

 

Мәтінді өз бетінше жеке-жеке оқиды.Топпен талдайды

2.Әр топ өзіне қатысты бөлікке сәйкес 2 жіңішке,1жуан сұрақ әзірлейді.

3.Сұрақтарын қоржынға салады.

 

 

 

Өз мәтіндеріне тұжырымдама картасын жасауға керек суреттерді таңдап алады.

 

 

 

 

 

Сұрақтарға жауап беру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жаңа тақырыпты өз беттерімен меңгереді.Негізгі ойды ажырата біледі.Сұрақ қойып жоба қорғай алады.

 

 

 

 

 

 

 

Мәтінді толық қамти отырып,суреттерді пайдаланып, әр топ

тұжырымдама картасын жасай алады.

 

 

Қоржынға салған сұрақтарының мәнін ашып,жауап бере алады.

 

 

 

 

 

 

 
   

 

 

 

 

 

 

Бекіту кезеңі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қорытындылау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Үй тапсырмасы.

 

 

 

Бағалау

   

5.кесте толтыру .

 

 

 

 

 

Кір жаятын жіп

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бұлт,күн арқылы көңіл күйін білдіру.

 

Әр топқа  жылдар және оқиғалар деп бөлінген кесте таратып беру.

 

 

 

Балалар бүгінгі сабақтан не білдіңдер?

Мен түсінбедім?деп алдарындағы бетке толтырып кір жайатын жіпке іліңіздер.

 

 

 

 

 

 

 

Тарих ол мәңгілік,қазақ халқы басынан өткен қиыншылыққа төтеп бере отырып аштықты,қуғын сүргінді көріп,қиындыққа мойымай үнемі алға жылжудың арқасында бүгін әлем таныған тәуелсіз елге айналды .

Халқымыз жүріп өткен ,бүгінгі күнге дейін келген жолымызды біздің Қазақстан 2050идеясы жалғастырып,халықтың тұтастығын сақтай отырып дамыған 30елдің қатарынан орын алуына жол ашты.Қазақ елі мәңгі жасай берсін.

 

Экранға көрсету.

&51   оқу. Тест  сұрақтарын құрап келу.

 

Бағалау парағын жинап алу.

 

 

Балалар бүгінгі сабағымыздың сіздерге ұнаған ұнамағандығын алдарыңызда жатқан күнмен бұлттың суреттері арқылы көрсетіп жіберіңіздерші.

 

 

 

Топпен ақылдаса отырып тезірек кестені толтыру.

 

 

 

Білгендерін бетке жазып жіпке іледі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Күнделікке жазады.

 

 

 

Топ басшысы  қойған бағасын айтады.

 

Балалар өздеріне ұнаған күн немесе бұлтты көрсетеді.

 

Оқиғалардың қай жылы болғанын біліп жылдарды жаттайды.

 

 

Жаңа тақырып бойынша тұжырымдама жасайды.

 

Кір жайытын жіпке беттер ілінеді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

бағалауды үйренеді.

 

 

Сабақтың түпкі нәтижесінде қойылатын мақсатқа жеткенін көрсетеді.

 


 

 

Зайсан ауданының әкімдігінің

 «М.В. Ломоносов атындағы орта мектебі»КММ

 

    «Бекітемін»                                                                                                                      «Тексерілді»

    Мектеп директоры:       А.У.Кемелбаева                                                                    Әдіскер:              Қ.Т.Бейсенбаева. 

 

Тарих пәнінен аудандық семинарда өтетін

 сабақ жоспары

 

Сабақ тақырыбы:XVIII ғасырдың басындағы Қазақ хандығының ішкі, сыртқы саяси жағдайы.

Сыныбы:10 «Б»

 

                                                                                                       Мұғалім:Муратханова А.М.

                                                                                             ІІ-санатты

 

Зайсан-2016ж

 

 

 

 

 

Бекіту сұрақтары.

  1. Картадан XVIII ғасырдың бірінші ширегіндегі Қазақстандағы хандықтардың аумағын көрсетіңдер.
  2. XVII ғасырдың басында қазақ халқының саны қанша болған?
  3. Тәуке ханның билік жүргізген кезі қай ғасыр, ол ғасыр неге «алтын ғасыр» деп аталған?
  4. XVIII ғасырдың басында жоңғар өкіметі билеген Себан-Рабданның сыртқы саясаттағы мақсаты қандай болды?
  5. Қазақ ру-тайпаларының бірінші және екінші құрылтайы қандай мәселелерді қарады?
  6. «Ақтабан шұбырынды» жылдары қай жылдар, неге олай аталған?
  7. Қазақ-орыс қатынастарын жақсартуда екі жақ қандай мақсат көздеді?
  8. XVIII ғасырдың бірінші жартысында Қазақ хандығы және Оңтүстік Орал,Батыс Сібір халықтарының сыртқы саясатында ортақ қандай мақсат болды

 

 

 

 

 

 

 

 

Есепті шығар

1.Амалды орында

50-7(11-10) =

 

2.Радиусы 275см-ге тең шеңбердің ұзындығын есепте.

 

 

 

3 Оқушы ҰБТға дайындық кезінде 863 есеп шығарды.Бұл кітаптағы есептердің 50% құрайды.Оқулықта қанша есеп бар еді?

 

 

 

 

 

Кестені толтыр

Жылы

 

Оқиға
1680-1715ж.  

 

1718 -1748ж.  

 

1715-1718 ж.  

 

1715-1724 ж.  

 

1723-1727ж.  

 

1725 ж.  

 

1726 ж. күзі  

 

1726 ж.  

 

1730 ж.  

 

 

1730ж ж.  

 

 

а м а н а т

 

с ұ л т а н

 

т а р х а н

 

Қайып хан

1715-1718

 

Жолбарыс хан

1718-1748ж

Болат

1718-1724ж

 

Зеленовский

Бұл кеңес Қасым хан заманынан бері,әсіресе Әз Тәуке хан тұсында тұрақты түрде өтіп тұрған үш жүздің ең соңғы  бас қосуы болды.
Дұрыс жолға түс, жер емшегін ем, орнықты болсаң қарның тойынар,киімің бүтінделер!
Ренат
 

Бытыраңқылық

 

Join The Discussion